Sopimusneuvottelut 2022: Ammatilliset opettajat OVTESissä ja AVAINOTESissä

OVTESin ammatillisia opettajia koskevaan osioon kuuluu noin 10 000 OAJ:n jäsentä, jotka työskentelevät kuntaomisteisissa ammatillisissa oppilaitoksissa. Näillä koulutuksenjärjestäjillä saattaa olla muutakin toimintaa kuin ammatillista koulutusta, mutta ydintehtävä on ammatillisen perustason koulutus. OAJ neuvottelee OVTESistä Kunta- ja hyvinvointialuetyönantajat KT:n kanssa.

AVAINOTESin piiriin kuuluvia ammatillisia opettajia on noin 500. He opettavat yksityisomisteisissa ammatillisissa oppilaitoksissa. OAJ neuvottelee sopimuksesta Avaintyönantajat Avaintan kanssa.
Sisällöltään AVAINOTES noudattaa hyvin pitkälti OVTESin kirjauksia.
Nykyiset sopimukset umpeutuvat helmikuun lopussa.

Palkoista ja työehdoista sovitaan kohta: https://www.oaj.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/2022/palkoista-ja-tyoehdoista-sovitaan-kohta/

Mikä tulevalla neuvottelukierroksella on ammatillisille opettajille tärkeää?
Lähtökohta on saada yleisen linjan mukaiset sopimuskorotukset. Sen lisäksi tavoitellaan palkkaohjelmaa, jonka avulla sopimusta voitaisiin pitkällä tähtäimellä jatkokehittää.

Lue lisää OAJ:n uutisistä: https://www.oaj.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/2022/sopimusneuvottelut-2022-ammatilliset-opettajat-ovtesissa-ja-avainotesissa/

Mikä ihmeen palkkaohjelma: https://www.oaj.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/2022/mika-ihmeen-palkkaohjelma/

Sopimusneuvottelut 2022: yksityinen opetusala ja aikuiskoulutushttps://www.oaj.fi/ajankohtaista/uutiset-ja-tiedotteet/2022/sopimusneuvottelut-2022-yksityinen-opetusala-ja-aikuiskoulutus/

Hyvää vuoden jatkoa kaikille ja voimia kevättä kohti!