Hallitusohjelma ja sopimusten kehittämistarpeita

OAO:n koulutuspoliittiset linjaukset ja hallitusohjelma

OAO:n hallitus vertasi OAO:n koulutuspoliittisissa tavoitteissa hallitusohjelman kirjauksiin. Hallitusohjelmaan on kirjattu merkittävä osa OAO:n linjauksista. Suunta on siis oikea. Ongelmana on, että vaikka joihinkin asioihin on linjattu myös rahoitusta, taso on riittämätön. Useassa kohdassa rahoituksesta ei linjata mitään. Hallituskauden aikana OAO vaikuttaa siihen, että kirjatut asiat toteutuvat ja niihin saadaan rahoitus.

Toimintasuunnitelman päivitys piirikokouksen päätettäväksi

Vuoden 2017 syksyllä piirikokous hyväksyi OAO:n toimintasuunnitelman kahdelle vuodelle. Vuoden 2020 osalta suunnitelma päivitetään syksyn 2019 piirikokouksessa. OAO:n hallitus valmisteli vuoden 2020 toimintasuunnitelmaa piirikokouksen päätettäväksi.

Vuosityöaikasopimusten kehittämistarpeet keskusteluttavat tavoiteasettelussa

OAO:n tavoiteasettelun linjausten tekeminen seuraavalle sopimuskierrokselle jatkui. Vuosityöaikasopimusten kehittämistarpeet puhuttivat. Kentän ongelmat tunnistetaan. Sovittiin, että myös OAO:n valtuustoryhmässä käsitellään tavoiteasettelua.

OAO:n hallitus kokousti 4. syyskuuta.

Tapahtuma | 3.4.2024

OAO TVK 3.4.2024