Hyvää syyskauden aloitusta - OAO:n tiedote 7-23

OAO:n hallitus kokoontui syksyn aloituskokoukseensa 21.8.2023. Olemme koonneet tähän tiedotteeseen hallituksen kokouksen päätösten kuulumisia.

Iso osa ajasta käytettiin hallitusohjelman kirjausten käsittelyyn ja niiden vaikutusten arviointiin edustamillemme koulutusmuodoille. Työelämäkirjausten osalta hallitusohjelmassa on pöyristyttäviä kirjauksia, joiden tarkoituksena on heikentää työntekijän asemaa ja rajoittaa työmarkkinajärjestelmän kautta tapahtuvaa edunvalvontaa. Yhdessä OAJ:n kanssa olemme osallistuneet kantojen muodostamiseen eri asiakohtiin ja vauhdittaneet järjestön reagoimista ja uutisointia. Aiheet ovat olleet näyttävästi esillä OAJ:n tiedotteissa, joista osa on tuotettu yhdessä muiden järjestöjen ja toimijoiden kanssa.

Torstaina 24.8 julkaistiin selvitys ammattikorkeakoulujen omistusvallan keskittymisestä, joka sai monipuolisesti julkisuutta. Akavatalolla järjestettiin 25-26.8. ammatti ja sivistys -seminaari, jossa käsiteltiin ajankohtaisia hallitusohjelman asioita, osaamisen kehittämistä ja hyvinvointikysymyksiä.

Muistutamme myös, että OAJ hakee erityisasiantuntijaa työmarkkinaedunvalvontaan oheisen ilmoituksen mukaisesti.

Kulunut viikolla on siis tehty vauhtistartti syksylle!

OAO:n tiedotteet löytyvät Aineistot kohdasta etusivulla: https://oao.oaj.fi/aineistot/

Reipasta ja energistä lukuvuoden aloitusta!

Lauri Hietalahti

OAO tiedote 7-23