OAO:n hallitus oli koolla 16.1.2023

Käynnistimme OAO:n kevään toiminnan hallituksen ensimmäisellä kokouksella. Aamupäivällä käsittelimme laajemmin erityisesti kahta ajankohtaista aihetta, jotka olivat eduskuntavaalivaikuttaminen ja OAO:n toiminnan tiivistäminen. Iltapäivällä jatkoimme kokousta Arvostus -hankkeen keskusteluryhmässä.

OAO:n järjestää eduskuntavaaliehdokkaille Koulutuksen tila 2030 -tilaisuuden 24.1.2023 klo 17 Akavatalolla Pasilassa. Valittava uusi eduskunta ja maan hallitus ovat haasteellisen taloudellisen ja yhteiskunnallisen tilanteen edessä. Meille on tärkeää, että ammatillinen koulutus, ammattikorkeakoulutus, taiteen perusopetus tai vapaa sivistystyö eivät jää muiden koulutustarpeiden tai valtion muiden menoerien jalkoihin. Hallituksen kokouksessa keskustelimme koulutuspolitiikan yleisestä tilanteesta ja valmistelimme aiheita esitettäväksi tilaisuudessamme ehdokkaille.

Tulevaisuudessa on myös tarkoitus tiivistää OAO:n jäsenyhdistysten toimintaa. OAO:n valtakunnallisten yhdistysten hallitusten yhteiskokous järjestetään 10 – 11 helmikuuta 2023. Tuleva tilaisuus on ensimmäinen laatuaan. Tilaisuudessa on yksi päivä varattu valtakunnallisten yhdistysten omiin kokoontumisiin, toki yhteisellä aikataulutuksella. Toisena päivänä keskitymme työskentelemään yhdessä muodostaaksemme yhteisiä näkemyksiä ajankohtaisiin edunvalvonnan, koulutuspolitiikan ja järjestöpolitiikan kysymyksiin.

Näiden ja muiden listalla olleiden asioiden edistäminen on nyt täydessä vauhdissa ja tekemistä kyllä piisaa!

Lauri Hietalahti